اخبار

برگزاری رویداد با عنوان الگوی مطلوب تامین مالی نظام آموزش و پرورش

هفتاد و دومین نشست حکمرانی در عمل با عنوان الگوی مطلوب تامین مالی نظام آموزش و پرورش 17 مهرماه برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه خبر جامعه اندیشکده‌های ایران، امروزه نظام آموزش و پرورش در ایران با معضلات پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. کسری بودجه بالا، حقوق پایین معلمان، موج بازنشستگی و چالش کمبود نیروی انسانی ماهر، مشکلات استخدام نیروی جدید، معوقات بازنشستگان، وضعیت مدارس خصوصی، محتوای آموزشی به روز نشده، عدم توان تنظیم‌گری وزارتخانه و … در کنار ابرمعضل «شکست انگیزشی» که همه افراد درگیر در این نظام از معلم، دانش آموز و والدین را در بر می‌گیرد موجب شده به شدت کیفیت آموزش خدشه‌دار شود.

از سوی دیگر نظام آموزش در یک کشور، بی‌شک مهم‌ترین ساختار حکمرانی آن محسوب می‌شود. همانند سایر کشورهای دنیا، آموزش با کیفیت و رایگان همان‌گونه که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بر آن تاکید شده است موتور محرکه پیشرفت کشور است و عدم حکمرانی مطلوب علاوه بر تشدید معضلات پیش رو، در بلندمدت به کشور آسیبی جدی خواهد زد و اثرات آن به حوزه‌های دیگر نیز تسری پیدا خواهد کرد. ریشه بسیاری از این معضلات را می‌توان در کمبود و یا عدم تامین مناسب منابع مالی در نظام آموزش و پرورش جستجو نمود.

با عنایت به این مسئله، اندیشکده حکمرانی شریف، هفتاد و دومین نشست از رویداد حکمرانی در عمل را با عنوان الگوی مطلوب تامین مالی نظام آموزش و پرورش، ۱۷ مهرماه ۹۸ برگزار می‌کند.

در این نشست که با ارائه محمود مهرمحمدی؛ سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و علی زرافشان؛ معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش و رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی همراه است، سعی بر آن است تا با بررسی دقیق معضل تامین مالی در نظام آموزش و پرورش و مرور تجربیات کشورهای موفق در این بخش، الگوهایی که می تواند در میان مدت حکمرانی آموزش و پرورش را متحول کرده و توان تنظیم‌گری را به وزارت آمورش و پروش برگرداند، و علاوه بر رفع معضلات، آموزش با کیفیت رایگان را تحکیم نماید، بررسی گردد.

این نشست روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه، ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن کنفرانس پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف به آدرس تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب اللهی، خیابان قاسمی، روبروی درب شمالی دانشگاه شریف، کوچه تیموری، بن بست گوهر برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایند:

ثبت نام رویداد حکمرانی در عمل

امتیاز کاربر ۰ (۰ رای)

اخبار

اخبار و رویدادهای اندیشکده‌های ایران را در این صفحه دنبال کنید. مشاهده سایر اخبار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا